Kommer ni ihåg att jag för jätte länge sedan beställde en BRIO spjälsäng? Sängen fanns ej i lager men så äntligen fick jag en avi om att paketet fanns i Globen. Men eftersom de skulle köras till mig så var det tydligen fel i beställningen och jag fick ringa till Bigbaby som då ringde till posten och ändrade paketet till hemkörning. Två dagar senare skulle det vara hemma hos mig. Men inget paket kom. Efter ytligare en dag ringer jag posten som påstår att paketet försvunnit och att det är därför de ej kunnat köra det till mig. På frågan varför dem ej ringt och meddelat oss detta så svarar dem att det inte ingår i deras rutiner utan att jag som kund måste ringa och ta reda på det. jag ska alltså som kund ringa och fråga vart min leverans tagit vägen när dem tappat bort ett 20 kg tungt paket? Inte nog med det så är det tydligen inte postens ansvar att ringa till kunden (företaget) Big baby och tala om att dem tappat bort en paket som bigbaby betalt posten att sköta. utan jag ska fungera som en mellanhand och ringa big baby och förklara att paketet ej kommit till mig utan nu spåras sv posten. posten är tydligen helt inkompetenta och jag tycker att deras rutiner är rubbade! Efter två veckor och fortfarande ingen säng går Big baby med på att skicka mig en ny och försöka lösa en reklamation med posten själva.. I onsdags fick jag kollinummer och meddelande om att sängen är på väg. den skulle komma igår men nej, gissa vad posten har fel sorterat mitt paket och sängen är nu i Uppsala hur jävla dumma kan dem vara! Nu är det helg så jag får heller inte tag på dem men åh vad jag tycker detta är dåligt. Inte nog med detta så hittade dem den Första sängen, vet ni vart den var? Den var kvar i Globen! Och de ville att VI skulle hämta den. Vi hade då redan fått bekräftat att en ny var påväg så det fick dem helt enkelt lösa med Big baby än en gång var jag tvungen att ringa Postens kund och säga åt dem att rings posten och lösa detta med den upphittade sängen. Helt sjukt…
Att beställa saker över nätet har varit en bekväm sak för oss som inte har bil. Men detta har givit mig magsår och väldigt mycket stress! Jag kan dessutom inte förstå hur posten kan tycka att jag ska fungera som en mellanhand mellan dem och deras kund? Så less, det skulle inte förvåna mig om sängen saknar någon del när den väl kommer fram OM den kommer fram…